دانلود پايان نامه بررسي تاثير رضايتمندي شغلي معلمان با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدايي منطقه 8 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصيلي 8

یازار : amir

+0 به يه ن

مقدمه:

رضايتمندي شغلي معلمان از عوامل مهمي است كه پيوسته در توسعه تكنولوژيك مورد توجه قرار مي‌گيرد، مطالعه و بررسي تاريخچه توسعه و تحول جوامع تكنولوژيك نشان مي‌دهد كه رضايتمندي شغلي نيروي انساني ماهر و تعليم يافته در تبديل جوامع به جوامع تكنولوژيك تاثير انكارناپذيري داشته است. از آنجا كه هر فردي سعي دارد شغلي را انتخاب كند كه علاوه بر تامين نيازهاي مادي از نظر فردي- اجتماعي و روان شناختي نيز او را ارضاء نمايد. بدين لحاظ براي نيل به اين هدف يعني گماردن افراد در مشاغل مناسب مطالعه خصوصيات فردي و اجتماعي و روان‌شناختي نيروي انساني لازم و ضروري است. در غير اين صورت، با سپردن مشاغل به افرادي كه يا علاقه‌اي به انجام شغل مورد نظر ندارند و يا فاقد رضايتمندي شغلي لازم براي انجام آن هستند علاوه بر آنكه فردي ناشايست بر سر كاري گمارده مي شود، بلكه موجب تغيير در سطح آموزشگاه نيز مي گردد.

تحول در آموزش مشكلات فراواني را در تصميم گيري مناسب شغلي و حرفه اي به وجود مي آورد. به عنوان مثال مي توان گفت تنوع و تعدد حرف و مشاغل و نيز پيچيده بودن روابط بين افراد، طرح ريزي حرفه اي و انتخاب شغل و رضايتمندي شغلي مفاهيمي هستند كه معطوف به آموزش اند.

از آنجا كه كار قسمت اعظمي از اوقات زندگي هر فرد را به خود اختصاص مي دهد حتي در جوامع بدوي نيز هر كس مجبور به انجام كاري است و بايد قسمتي از وظايف محوله در جامعه خود را بر عهده گيرد. گروهي معتقدند انسان به خاطر ارضاي نيازهاي مادي خود بالاجبار به كار تن مي دهد در حاليكه گروهي ديگر كار كردن و اشتغال را بالاجبار توام نمي دانند و معتقدند اجبار نمي تواند عامل مهمي در ادامه اشتغال به شمار رود. به نظر اين گروه گرچه انسان از طريق كار نيازهاي زندگيش را برطرف مي سازد. در حين حال از كار نيز لذت  مي برد و به خاطر كار كردن زندگي مي كند كار از سوي ديگر علاوه بر رفع نيازهاي مادي براي جسم و ذهن تمرين و ممارستي طبيعي محسوب مي شود و ارضاء كننده فعالتيها و تلاشهاي جسمي و ذهني انسان است.

ارضاي نيازهاي جسماني كه از طريق كسب پول در مقابل انجام كار حاصل مي شود، نمي تواند تنها علت لازم و كافي براي كار كردن محسوب گردد. ارضاي نيازهاي رواني- اجتماعي نيز از تعيين كننده هاي مهم در اشتغال و نوع آن به شمار مي روند. هيچ عاملي به اندازه انجام كاري كه درست انتخاب شده باشد، براي انسان لذت‌آور و رضايتمنديبخش نيست. از طريق كار كردن انسان خود را با ديگران مقايسه مي كند. توانايي ها و مهارت هاي خود را مي شناسد و همچنين محدوديتهايش را كشف مي كند. تعامل بين انسان و پديده هاي محيط شغلي ساختار رضايتمندي و در نهايت سطح عملكرد را به تصوير مي كشد.

تحقيق حاضر به بررسي تاثير رضايتمندي شغلي معلمان با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ابتدايي اختصاص دارد. اگر رضايتمندي شغلي به شكل صحيح مطالعه و بررسي شود و با توجه به نتايج به دست آمده براي دستيابي به آن، طرح ريزي شده و بر اجراي طرحها نظارت شود، منافع چندگانه عام و خاص براي آموزش و پرورش، به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                    صفحه

مقدمه: 3

بيان مساله: 5

هدف از تحقيق و علت انتخاب موضوع: 6

اهميت و ضرورت موضوع تحقيق: 7

فرضيه تحقيق: 9

تعريف واژه ها (اصطلاحات): 9

مباني نظري رضايتمندي شغلي.. 12

تعاريف رضايت شغلي.. 12

عوامل ساختاري رضايت شغلي.. 15

همبسته‌هاي رضايت شغلي به عوامل محيطي.. 19

سطح شغل: 19

محتواي شغل: 19

همبسته‌هاي رضايت شغلي به عوامل شخصي.. 20

نتايج رضايت از شغل. 21

الف- رضايت و ترك خدمت.. 21

ب- رضايت از شغل و غيبت از كار. 22

ج- رضايت و عملكرد. 22

د- تاثير رضايت شغلي بر سازمان.. 23

پيامد‌هاي نگرشهاي مطلوب شغلي.. 24

باروري.. 24

مسائل حل نشده در رضايت شغلي.. 25

علل اساسي رضايت از شغل. 27

جهت دانلود فايل كليك كنيد


آرديني اوخو

دانلود پايان نامه برسي راههاي مؤثر بر ميزان افزايش رغبت و علاقه جهت مطالعه و تحقيق در دانشجويان دانشگاه

یازار : amir

+0 به يه ن

فصل اول

كليات

مقدمه:

ايجاد علاقه  به مطالعه و تحقيق و تشويق آن مدت زمان طولاني است كه در سر لوحه برنامه هاي توسعه و پيشرفت كتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بي سوادان دنيا آسان است اما اطلاعاتي مناسب از بزرگسالان با سوادي است  كه دست به مطالعه كتاب، مجله، روزنامه نمي  توانند و از تعداد شاگردان مدارسي كه غير از كتابهاي درسي مطالب ديگري نمي خوانند در دست نيست، چرا كه خواندن و مطالعه به يك نوع ختم نمي شود بلكه داراي انواع زيادي است كه از طرفي عادت به مطالعه با در نظر گرفتن  گروه سني، سطح آموزشي و زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار متفاوت است( استيگر، ترجمه شكوفي 1377)

در دنياي امروز متغير قرن بيستم كه در هر لحظه در زمينه هاي متفاوت علمي، هنري، سياسي، اقتصادي و… يك اتفاق تازه اي پديد مي آيد اهميت و ضرورت مطالعه نمودار مي شود در اين عرصه پر ماجرا انسانها هستند كه رقابت مي كنند. كتاب و مطالعه و تحقيق در جهان كنوني ديگر كار افراد ويژه اي نيست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه هاي علمي مختلف  به گونه اي است كه حتي براي رفع كوچكترين نياز فردي و يا شغلي بايد مقدار زيادي وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسيده است كسي كه سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشكلات نا محدودي فائق آمده كه قدرت بزرگترين رايانه هاي ساخت بشر را پشت سر نهاده است.

بهبود كيفيت خواندن و تحقيق مانند ساير توانائيهاي آموختني امري است كه از راه تمرين و ممارست حاصل شود(طوسي 1371)

فصل اول
كليات
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت و اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
سؤالات تحقيق
تعاريف عملياتي واژه ها
خلاصه فصل
فصل دوم
پيشينه تحقيق
مقدمه
كودك، كتاب، مطالعه
تدارك محيط مناسب براي مطالعه
اصول مطالعه و تحقيق و فراگيري بهتر آن
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقيق
روشهاي مطالعه
فنون خواندن اجمالي
روش سريع خواندن
روش خواندن تجسمي
روش خواندن انتقادي
روش خواندن عبارت تكراري
روش دقيق خواندن
خواندن به عنوان يادگيري
فعاليت و خواندن
خواندن فعال
زمان خواندن و تحقيق
اهداف خواندن
خلاصه فصل دوم
فصل سوم
روش اجرايي تحقيق
مقدمه
روش تحقيق
جامعه آماري
نمونه آماري
ابزار تحقيق
روشهاي آماري
متغيرها
توضيح روشهاي آماري
فصل چهارم
تجزيه و تحليل آماري
فصل پنجم
مقدمه
خلاصه پژوهش
نتيجه گيري
محدوديتها
پيوست
فهرست منابع
پرسشنامه

جهت دانلود فايل كليك كنيد



دانلود پايان نامه بررسي خصوصيات مديران مدارس شهري شهرستان ساوجبلاغ و تطبيق آن با آيين نامه انتصاب مديران

یازار : amir

+0 به يه ن

مقدمه

بدون شك در دوران كنوني شايد هيچ شغلي نباشد كه پرداختن به آن به آموختي مقدمات و مهارتهاي خاص نياز نداشته باشند در ميان مشاغل حرفه اي جهان آموزش هاي پيش از خدمت بخش جدا ناشدني و انكار نا پذير ان شغل به شمار مي آيد و همة داوطلبان چنان مشاغلي بايد گواهينامه هاي علمي و فني استواري مبني بر طي موفقيت آميز دوره حرفه اي پيش از خدمت را ارئه دهند تا پروانه آغاز كار دريافت دارند .

مديريت آموزش و پرورش در شمار يكي از مشاغل حرفه اي است كه به دليل اهميت و تأثير عظيمي كه در سرنوشت دانش آموزان دارد پرداختن به آن بدون گذراندن دورة آموزش پيش از خدمت و احراز و شايستگيهاي علمي ، فني و اخلاقي يا در موارد ويژه طي دوره هاي آموزش ضمن خدمت نبايد مجاز شمرده شود .

هم اكنون در سراسر جهان پيشرفته براي مديران آموزشگاهها و ديگر مسئولاني كه در نظام هاي آموزش و پرورش به مديريت مي پردازند دوره هاي حرفه اي و تخصصي گوناگوني در دانشگاهها و ديگر مراكز آموزشي عالي بر پاشده و داوطلبان چنان مشاغلي با طيب آن دوره ها خود را براي كار مديريت و ادارة نهادهاي آموزشي آماده مي سازند . از سوي ديگر در نظام آموزش و پروورش بشياري از كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي در حال توسعه اقتصادي اجتماعي رسم و سنت كهن آن است كه از ميان جامعه معلمان آنان را كه درخشش و شليستگي فني و شغلي در كار تدريس دارند به كار مديريت آموزشگاه يا سازمان آموزش و پرورش منصوب كنند ، در اين زمينه بي آنكه در اهميت سابقه آموزش براي مديران آموزشگاهها يا واحدهاي آموزش و پرورش ترديد شود بايد ياآور شد كه در مرتبة نخست مهارتهاي لازم براي اداره كردن يك آموزشگاه يا واحد آموزشي و تجربة كامياب معلمان در اتاق درس ارتباطي ندارد و مردر مرتبة دوم تجربه ممتد تدريس ويژگيهاي معلمي مي تواند در راه اعمال مديريت مؤثر آموزشي موانع غير لازم پديد آورد . كاميابي در كار مديريت اموزشگاهها و مشاغل كليدي و سياست گذاري نظام آموزش و پرورش به‌اگاهي ها و دانش هاي خاص و ديگري جز هنر معلمي وابسه  است هم اكنون گروه بس عظيمي از كاركنان آموزش و پرورش كشور عهده دار وظيفة مديريت و كارگرداني مناطق و ادارات ستادي و اجرايي آموزش و پرورش و سازمانهاي سياست گذاري نظام در سراسر كشور هستند و شايسته آن است كه همة نامزدان و دارندگان شغل مديريت در همة رده هاي آموزشي كشور هرگز به مقام مديريت منصوب يا در آن مقام تثبيت نشوند مگر پيش از انتصاب يا در زمان تصدي دوره اي را به صورت شرايط و ابزار ابقاي شغل مديريت با كاميابي طي كرده يا طي نمايند البته تا زمانب كه چنين آرماني به تحقق برسد بايد تلاش شود تا مديران مشاغل و داوطلبان دستيابي به مشاغل مديريت بيش از تصدي يا در زمان تصدي بتواند با طي دوره هاي خاص مديريت خود را با شايستگيهاي علمي و فني مجهز گردانند و با نگرشها و ديدگاههاي امروز دانش مديريت آشنا شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                     صفحه

فصل اول : كليات

·                      مقدمه

·                     بيان مسئله

·                     اهداف تحقيق

·                     روش انجام تحقيق

·                     اهميت موضوع تحقيق

·                     محدوديتهاي تحقيق

·                     تعريف واژه ها و اصطلاحات

·                     خلاصه از ساير فصلها

فصل دوم : ادبيات و پيشينة تحقيق

·                     مقدمه

·                     ادبيات

·                     سابقة موضوع تحقيق

فصل سوم : روش تحقيقي

·                     مقدمه

·                     عنوان تحقيق

·                     اهداف كلي تحقيق

·                     نوع تحقيق

·                     جامعه آماري

·                     حجم نمونه

·                     ابزار تحقيق

·                     محدوديت هاي تحقيق

·                     موقعيت تاريخي و جغرافيايي شهرستان ساوجبلاغ

·                     اطلاعات كلي درباره مدارس شهرستان ساوجبلاغ

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها

فصل پنجم :

·                     نتيجه گيري

·                     پيشنهادات

منابع و مأخذ

·                     ضمائم

فهرست جداول
عنوان                                                                  صفحه

·       جدول شماره 1 ( ميزان تحصيلات مخاطبين )

·       جدول شماره 2 ( رشته تحصيلي مخاطبين )

·       جدول شماره 3 ( سابقه رسمي مخاطبين )

·       جدول شماره 4 ( سابقه خدمت در شهرستان مخاطبين )

·       جدول شماره 5 ( سابقه خدمت در پست مديريت مخاطبين )

·       جدول شماره 6 ( سابقه خدمت قبل از مديريت مخاطبين )

·       جدول شماره 7 ( بومي وو غير بومي بودن مخاطبين )

·       جدول شماره 8 ( انتصاب قبل و بعد از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 9 ( دوره آموزش قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 10 ( دوره آموزش قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 11 ( نظر خواهي از مخاطبين )

·       جدول شماره 12 ( مدرك تحصيلي قبل از انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 13 ( ميزان مطالعه مخاطبين )

·       جدول شماره 14 ( زمان انتصاب مخاطبين )

·       جدول شماره 15 ( رشته تحصيلي قبل از انتصاب مخاطبين )

 

دانلود فايل



دانلود پايان نامه رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس راهنمايي ناحيه 2 شهر مشهد در سال

یازار : amir

+0 به يه ن

چكيده

پژوهش حاضر به منظور رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس راهنمايي دخترانه ناحيه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضيه اساسي در اين پژوهش آن است كه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس ارتباط معني داري وجود دارد.

جامعه اماري در اين تحقيق كليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20نفر) و كليه معلمان (220 نفر) در ناحيه 2 شهر مشهد است.

گروه مورد بررسي كليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20N=) است. بنابراين براي گروه مديران از روش سرشماري بجاي نمونه گيري استفاده شده است و حجم نمونه براي گروه معلمان 55 نفر مي باشد. ابزار گرد آوري اطلاعات در اين پژوهش را در يك پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشي مديران) كه براي تعيين اثر بخشي مديران توسط معلمان مربوطه تكميل مي گرديد و ديگر يك تست (مقياس عزت نفس آيزنك) براي تعيين عزت نفس مديران كه توسط خود مديران پاسخ داده مي شود تشكيل مي دهد.

روش تحقيق در اين بررسي همبستگي است و براي تحليل داده ها از ضريب همبستگي استفاده شده است.

نتايج به دست آمده عبارتند از :

1-   بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان رابطه معنا داري وجود دارد.

2-  بين اثر بخشي مديراني كه عزت نفس بالا دارند و مديراني كه عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد.

3-  بين اثر بخشي مديراني كه عزت نفس بالا دارند با مديراني كه عزت نفس متوسط دارند تفاوت معني داري وجود ندارد.

4-  بين اثر بخشي مديراني كه عزت نفس متوسط دارند با مديراني كه عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد.

نتايج به دست آمده گوياي اين واقعيت است كه هر چه عزت نفس مديران بالاتر باشد ، اثر بخشي آنان بيشتر است و برعكس. وهمچنين بيشتر مديران مدارس تقريبا از عزت نفس بالايي برخوردار مي باشند.

مديريت اثربخش احتمالا عامل اصلي در كشورهاي توسعه يافته و مورد نيازترين عامل براي كشورهاي در حال توسعه است.                                 (پيتردراكر)

فهرست مطالب

عنوان

چكيده…………………………………………………………………………………………………… 1

فصل اول :مقدمه تحقيق………………………………………………………………………………………… 3

1-1 بيان مساله………………………………………………………………………………………….. 6

1-2 ضرورت و اهميت تحقيق…………………………………………………………………………. 9

1-3 اهداف تحقيق…………………………………………………………………………………………. 12

1-4 فرضيه هاُي تحقيق……………………………………………………………………………… 13

1-5 تعرُيف متغيرهاي اصلي تحقيق…………………………………………………………………….. 13

فصل دوم: بررسُي مطالعات پيشين…………………………………………………………………………. 15

2-1 خود……………………………………………………………………………………………. 17

2-2 خودپنداره…………………………………………………………………………………………….. 22

2-3 عزت نفس………………………………………………………………………………………….. 26

2-4 عزت نفس و جنسيت……………………………………………………………………………….. 30

2-5 اثر بخشي ………………………………………………………………………………….. 32

2-6 نقش مدير در اثر بخشي مدارس……………………………………………………………. 34

2-7 معُيارهاي ارزيابي اثربخشي مديران………………………………………………………………….. 35

2-8 ويژگي هاُي مديران اثر بخش ……………………………………………………………… 43

فصل سوم :روش اجراي تحقيق……………………………………………………………………………. 48

3-1روش تحقيق ………………………………………………………………………………………… 49

3-2جامعه آماري………………………………………………………………………………………… 49

3-3 حجم نمونه………………………………………………………………………………………… 49

3-4روش نمونه گيري…………………………………………………………………………………. 50

3-5 ابزار تحقيق……………………………………………………………………………………….. 50

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها……………………………………………………………….. 53

فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادها……………………………………………………………….. 60

5-1 نتايج مربوط به فرضيه اول……………………………………………………………………….. 61

5-2 نتايج مربوط به فرضيه دوم…………………………………………………………………………… 62

5-3 نتايج مربوط به فرضيه سوم………………………………………………………………………….. 62

5-4 نتايج مربوط به فرضيه چهارم……………………………………………………………………….. 63

5-5 نتيجه گيري كلي…………………………………………………………………………………….. 64

5-6 محدوديت ها………………………………………………………………………………………. 64

5-7 پيشنهادها………………………………………………………………………………………….. 65

منابع فارسي…………………………………………………………………………………………… 66

ضمائم………………………………………………………………………………………………… 68

ضميمه 1: تست آُيزنك…………………………………………………………………………………. 69

ضميمه 2: پرسشنامه اثربخشي   71

جهت دانلود فايل كليك كنيد



دانلود پايان نامه بررسي روشهاي تدريس سنتي و جديد و تاثير آنها در يادگيري دانش آموزان دختر مقطع راهنمايي منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران

یازار : amir

+0 به يه ن

مقدمه :

در دنياي پيچيده ، هيچكس بي نياز از تعليم وتربيت نيست . امروز فعاليت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظيمي از زندگي انسآنها شده است . لحظاتي را به خاطر مي آوريم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صداي يكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسي ، دلهره واضطراب ناشي از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدين موجب نفرت وگريز ما از كلاس درس ومحيط آموزشي مي شد .راستي چرا ؟! چرا فعاليتهاي آموزشي نتوانست مارابا محيط آموزش مأنوس ، وبه ياد گيري علاقه‌مند كند ؟ چرا فعاليتهاي مدرسه با تهديد اصرار معلمان صورت مي گرفت؟ چرا شاگردان از تعطيل شدن مدرسه احساس رضايت وخوشحالي مي‌كردند؟ مقصر اصلي جه كسي بود؟ معلم ناتوان وناآگاه يا شاگرد بي‌علاقه و بي‌استعداد؟ آيا معلمان تعليم وتربيت، نتوانسته‌اند امكانات مطلوب يادگيري و زمينه‌هاي شكوفايي استعداد شاگردان‌ را فراهم كنند؟ و ‌يا انتخاب روش‌هاي تدريس به درستي انجام نشده است؟ اگاهي و شناخت معلم از اصول و روشهاي تعليم و تربيت عامل مهمي ‌است كه مي‌تواند اورا در كار خود موفق ‌و‌ مويد سازد. معلم بايد قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهي از فرايند تدريس، نيازهاي آنان را مشخص كند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌يي‌هاي ايشان به ايجاد وضعيت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

«فهرست»

فصل اول :

موضوع …………………………………………………………………………………………………. 1

مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. 1

بيان مسئله ……………………………………………………………………………………………… 2

فرضيه …………………………………………………………………………………………………… 2

اهداف ……………………………………………………………………………………………………. 2

جامعه آماري ………………………………………………………………………………………….. 2

نمونه گيري……………………………………………………………………………………………… 2

تعاريف واصطلاحات………………………………………………………………………………… 3

فصل دوم : ادبيات وپيشينه تحقيق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 4

معرفي روشهاي مختلف تدريس…………………………………………………………………. 4

بخش اول : برسي روشهاي سنتي و تأثيرآنها در يادگيري دانش آموزان……….. 5

روش حفظ وتكرار…………………………………………………………………………………… 5

محاسن ومحدوديتهاي روش حفظ وتكرار…………………………………………………… 6

روش سخنراني………………………………………………………………………………………… 7

مراحل اجراي روش سخنراني…………………………………………………………………… 8

محاسن و معايب محدوديتهاي روشهاي سخنراني……………………………………….. 26

نتيجه………………………………………………………………………………………………………. 31

روش پرسش وپاسخ………………………………………………………………………………… 32

هدف از روش پرسش وپاسخ……………………………………………………………………. 34

محاسن ومحدوديتهاي روش پرسش وپاسخ……………………………………………….. 34

روش نمايش (نمايش علمي )……………………………………………………………………… 35

مراحل اجراي روش نمايش……………………………………………………………………….. 35

محاسن ومحدوديتهاي روش نمايش…………………………………………………………… 37

روش ايفاي نقش …………………………………………………………………………………….. 38

فنون كلي اجراي نمايش …………………………………………………………………………… 39

مراحل اجراي روش ايفاي نقش…………………………………………………………………. 39

روش گردش علمي ………………………………………………………………………………….. 41

روش بحث گروهي…………………………………………………………………………………… 46

چه دروس و موضوعاتي را مي توان با روش بحث گروهي تدريس كرد؟………. 47

درچه موقعيتي ويراي چه هدفي مي توان از روش بحث گروهي استفاده كرد؟… 49

مراحل اجراي روش بحث گروهي………………………………………………………………. 50

محاسن ومحدوديتهاي روش بحث گروهي …………………………………………………. 61

روش آزما يشگاهي(آزمايشي)…………………………………………………………………… 62

محاسن ومحدوديتهاي روش آزمايشي……………………………………………………….. 65

خلاصه ………………………………………………………………………………………………….. 66

بخش دوم : بررسي روشهاي تدريس جديد وتأثير آنها در ياد گيري دانش آموزان70

روشهاي آموزش انفرادي…………………………………………………………………………. 71

هدفهاي آموزش انفرادي…………………………………………………………………………… 72

طرح كلر وسطوح مختلف آن………………………………………………………………………. 75

روشهاي مختلف آموزش انفرادي………………………………………………………………. 79

سازماندهي مجدد مدارس براي آموزش انفرادي…………………………………………. 88

خلاصه……………………………………………………………………………………………………. 95

روش مسأله اي……………………………………………………………………………………….. 96

شرايط اجراي روش مسأله اي………………………………………………………………….. 96

چگونگي اجراي روش مسأله اي………………………………………………………………… 97

محاسن ومحدوديتهاي روش مسأله اي………………………………………………………. 99

روش واحدها…………………………………………………………………………………………… 100

ويژگي روش واحدها………………………………………………………………………………… 101

مراحل اجراي روش واحدها……………………………………………………………………… 102

روش واحد موضوع…………………………………………………………………………………. 104

ويژگيهاي روش واحد موضوع………………………………………………………………….. 104

محاسن ومحدوديتهاي روش واحد موضوع………………………………………………… 105

روش واحد تجربي ………………………………………………………………………………….. 106

ويژگيهاي روش واحد تجربي…………………………………………………………………….. 106

نمونه اي از يك واحد تجربي …………………………………………………………………….. 107

روش واحد طرح………………………………………………………………………………………. 109

ويژگي هاي روش واحد طرح ……………………………………………………………………. 109

محاسن ومحدوديتهاي روش واحد طرح …………………………………………………….. 111

خلاصه ………………………………………………………………………………………………….. 112

فصل سوم     طرح تحقيق

متغييرها………………………………………………………………………………………………….. 116

جامعه آماري ونمونه گيري هاي مختلف توسط دانشمندان……………………………. 116

جامعه اماري ونمونه گيري محقق………………………………………………………………. 120

جدول……………………………………………………………………………………………………… 123

نمودار  ………………………………………………………………………………………………….. 123

آمار توصيفي…………………………………………………………………………………………… 124

شاخص مركزي……………………………………………………………………………………….. 125

فصل چهارم:

نتيجه گيري……………………………………………………………………………………………… 126

پيشنهادات……………………………………………………………………………………………….. 127

رد يا قبول فرضيه……………………………………………………………………………………. 127

فرم خام………………………………………………………………………………………………….. 128

منابع مأخذ………………………………………………………………………………………………. 129

واژه نامه ……………………………………………………………………………………………….. 131


جهت دانلود فايل كليك كنيد