وطن

یازار : amir

+0 به يه ن

نچون آه ائلدين اي بلبل نالان وطن


يادووا دوشدي مگرحال پريشان وطن


خس وخاشاك باسيب گلشني گللر ساراليب


نيه بو حاله قاليب بس بو گلستان وطن


نه ياتيبسان آييل اي ملت بيچاره آييل !


ساتير آخر وطني دشمنه اعيان وطن


در و ديواريني قان ايليوب الوان اي داد


نه غم انگيزدي يارب بوشبستان وطن


بالش نازه قويوب باشوي ناز ايلمه دور


سوروني قورت داغيدار يوخلاسا چوپان وطن


اجنبي ملكي دولوب بي سرو پا ملتله


نيه يارب بيله خوار اولدي عزيزان وطن


دشمن علميله بيزي ايلدي حمال ئوزينه


كيم ذليل ايتدي بيزي؟- جهل، آ ، مسلمان وطن


وطنيز جسمدي ، سيزده وطنه جان كيميسيز


راضي اولمون قالا جانسيز وطن اي جان وطن



دانلود گزارش كارآموزي در شركت ميل لنگ سازان

یازار : amir

+0 به يه ن

مجتمع كارگاهي و مجتمع آزمايشگاهي

در مجتمع كارگاهي 6 كارگاه بزرگ واقع شده است كه اسامي آنها عبارتند از:

كارگاه مدلسازي، جوشكاري، تأسيسات، ريخته گري، ماشين‌آلات و تراشكاري.

در هر كدام از اين كارگاهها متناسب با رشته دانشجويان كارهاي جداگانه اي انجام مي گيرد . در كارگاه مدلسازي به تهيه مدل جهت انجام قالبگيري و ريخته گري مي پردازند . در كارگاه جوشكاري قطعات و وسايلي كه احتياج به جوشكاري دارند ، جوشكاري مي شوند .

كارگاه تأسيسات مربوط به تأسيسات ساختماني و طرز كارانها مي باشد كه دانشجويان در آن آموزش لازم در اين زمينه را مي بينند . كارگاه ريخته گري توليد قطعات و مذاب ريزي ، به صورت دستي را بر عهده دارد ، كارگاه ماشين‌آلات تعمير و تنظيم موتورهاي بنزيني و ديزلي را آموزش مي دهد و كارگاه تراشكاري هم ، تراشكاري قطعات ساده و دوار را بر عهده دارد .

بخش دوم كارگاههاي آموزشي شامل آزمايشگاهها مي باشد كه در مجاورت ساختمانهاي اداري و آموزشي واحد قرار دارد و به شرح زير مي باشد :

آزمايشگاه ترموديناميك ، آزمايشگاه شيمي ، سيالات ، آزمايشگاههاي گروه مواد كه خود شامل : آزمايشگاه مصالح قالبگيري و آزمايشگاه خواص مكانيكي و آزمايشگاه متالوگرافي و آزمايشگاه عمليات حرارتي مي باشد ، آزمايشگاههاي مدار الكترونيك و مخابرات .


تجهيزات كارگاه ريخته گري

در كارگاه ريخته گري به طور كلي به وسيله مدل و ماسه در درجه ، كار قالبيگري را انجام داده و سپس با استفاده از كوره و بوته مذاب را آماده مي سازند و داخل درجه قالبگيري ريخته و پس از منجمد شدن مذاب و سرد شدن قطعه مورد نظر را كه شكلي دقيقاً مثل مدل دارد ، را از داخل ماسه خارج مي كنند . اما كل اين مراحل كه به سادگي بيان شد احتياج به مدت  زمان طولاني و تجهيزاتي دارد . در زير تجهيزاتي كه جهت توليد يك قطعه به كار گرفته مي شود را بيان مي كنيم :

1-     ماسه : اولين ماده‌اي كه براي قالب گري لازم و احتياج است ، ماسه نام دارد . اين ماسه در كارگاه ريخته گري خود به چهار نوع مختلف تقسيم بندي مي شود :

الف) ماسه طبيعي

ب) ماسه مصنوعي

ج) ماسه CO2

د) ماسه چراغي

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي در شركت مهندسي ساتراپ صنعت

یازار : amir

+0 به يه ن

فهرست مطالب
عنوان                                                                         صفحه

عايقهاي الكتريكي                                                                         1

اضافه گرمايش مجاز درهاديهاي تجهيزات الكتريكي                                5

ژنراتورهاي سنكرون                                                                      9

راه اندازي مجدد موتورها پس از برگشت ولتاژ                                      13

شرايط غيرنرمال دركار موتورهاي ونحوه رفع عيب در آنها                       19

بهره برداري و نگهداري از ترانس ها و اتو ترانس ها                               22

خنك كردن ترانسفورماتورها و نگهداري از سيستم هاي خنك كننده 25
عايقهاي الكتريكي

اصولاً قسمتهاي عايق ماشينهاي الكتريكي ، ترانسفورماتور ها ،خطوط هوايي و غيره به صورتي طراحي مي شود كه بتوانند به طور مداوم تحت ولتاژ معيني كاركرده و ضمناً قدرت تحمل ضربه هاي ولتاژ را در لحظات كوتاه داشته باشند .

هر نوع تغييرات ناگهاني و شديد در شرايط كاري شبكه، موجب ظهور جهشها يا پالسهاي ولتاژ مي شود . براي مثالمي توان اضافه ولتاژ هاي ناشي از قطع و يا وصل بارهاي زياد به طور يكجا ، جريانهاي اتصال كوتاه ، تغيير ناگهاني مدار و غيره رانام برد .

رعد و برق نيز هنگامي كه روي خطوط شبكه تخليه شود ، باعث ايجاد پالسهاي فشار قوي با دامنه زياد و زمان كم مي شود .

لذا عايق هاي موجوددر ماشينهاي الكتريكي و تجهيزات فشار قوي بايد از نظر استقامت در مقابل اين نوع پالسها نيز طبقه بندي شده و مشخص شوند . عايقهاي الكتريكي با گذشت زمان نيز در اثر آلودگي و جذب رطوبت فاسد شده و خاصيت خود را از دست مي دهند .

در مهندسي برق سطوح مختلفي از مقاومت عايقي تعريف شده است كه هر كدام بايستي در مقابل ولتاژ معيني استقامت نمايند . (ولتاژ دائمي و ولتاژ لحظه اي هر كدام به طور جداگانه مشخص مي شوند )و البته طبيعي است كه ازدياد ولتاژ بيشتر از حد مجاز روي عايق باعث شكست آن مي شود . در عمل دو نوع شكست براي عايق ها مي توان باز شناخت ،حرارتي و الكتريكي .

زماني كه عايق تحت ولتاژ قرار دارد ، حرارت ناشي از تلفات دي الكتريكي مي توان باعث شكست حرارتي شود . بايد توجه نمود كه افزايش درجه حرارت باعث كاهش مقاومت اهمي عايق و نتيجتاً افزايش تصاعدي درجه حرارت آن خواهد شد .

خلاصه اينكه عدم توازن بين حرارت ايجاد شده در عايق با انچه كه به محيط اطراف دفع مي نمايد ، موجب افزايش درجه حرارت آن شده و اين پروسه تا زمانيكه عايق كاملاً شكسته شده و به يك هادي الكتريسته در آيد ، ادامه مي بايد.

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي در شركت قالبسازي فيكس

یازار : amir

+0 به يه ن

قسمت قالبگيري

روشي كه در اينجا استفاده مي شود روش قالبگيري co2 مي باشد  .

ماده دير گداز + چسب + فعال كننده چسب + ساير مواد

ماسه سيلسي + سيليكات سديم + گاز co2 + .. .

پس از تهيه قالب به منظور ايجاد استحكام كافي از قالب آن را تحت دمش گاز co2 قرار مي دهند تا باعث اتصال ذرات ماسه يه يكديگر مي شود .

از مزاياي اين روش : 1- دقت ابعادي و صافي سطح خوب

2- قابليت شكل پذيري خوب

معايب اين روش : 1- استحكام باقي مانده زياد

2- عمر مفيد كم (جذب گاز از محيط)

اين روش براي مدلهاي صفحه اي بيشتر استفاده مي شود چون استحكام زياد آن باعث مي شود تا صفحه كمتر خم شود . در بخش قالبگيري براي تهيه قالبي با توجه به قطعه مورد نظر به مواد زير نيز احتياج داريم :

1-       مدل (بر اساس قطعه مورد نظر) 2- درجه 3- ماسه 4- گاز co2 5- تغذيه  6- راهگاه 7- ماهيچه (بر اساس قطعه مورد نظر ) 8- پودر سپاريت 9- سيخ …

مدلهاي مورد استفاده در اين قسمت در قسمت مدلسازي آماده مي شود .

مدلهاي مورد استفاده عبارتند از : 1- مدلهاي يك تكه 2- مدل صفحه اي با سيستم راهگاهي 3- مدل همراه قطعه آزاد

مدلها از لحاظ جنس به صورت فلزي و چوبي مي باشند .

نحوه قالبگيري مدل صفحه اي به اين گونه است كه تاي رو و زير مدل روي صفحه چوبي قرار دارد و راهگاه فرعي آن روي صفحه چوبي در نظر گرفته شده است و هر دو تاي جداگانه قالبگيري مي شود و بعد از اتمام كار روي هم قرار مي گيرند .

درجه : جعبه اي است فلزي كه حاوي ماده قالبگيري است و قالب به كمك آن تهيه مي شود . درجات تاي رو زير را تشكيل مي دهند . تعداد درجات در هر تاي ممكن است متفاوت باشد . كوچكترين درجه اي كه در كارخانه موجود بود حدوداً به اندازه 1*1 و بزرگترين آن 2*2 است .

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي در شركت شهد ايران

یازار : amir

+0 به يه ن

و هر آنچه مي بينيد‌ و مي شنويد حاصل ديده ها و شنيده ها و پرس و جو و سئوال هاي بنده بود كه در طول كارآموزي از كارگران مهندسين و تكنسين ها سئوال كرده ام . حال اين مسائل ممكن است صرفاً مربوط به رشته برق نباشد.

در روزي كه رفتم ابتدا موتوري كه قبلاً باز شده بود بسته شد ـ  كه ابتدا در محل اتصال چسب مي زنند سپس پيچ ها را كه مهره سرخود بود بستيم  ، در مورد دومي كه پيش آمده بود يك دستگاه printer روي پاكت بود و روي پاكت تاريخ و ساعت و قيمت مي زد براي تعمير آورده شد ، اين دستگاه متعلق به شركت Domino  بود ، آقاي توكلي به عنوان نماينده شركت در ايران براي تعمير آمد كه اين دستگاه يك فيش سنسور داشت و سپس آن قسمتي كه تاريخ مي زد را باز كردند و با آب شستند . اين دستگاه سه چراغ داشت قرمز  ( وقتي دستگاه از نظر مداري مشكل داشته باشد) و زرد ( وقتي جوهر آن كم باشد ) و سبز  ( در حالت عادي روشن است) . براي تست چراغ ها برنامه Advance service را كه وقتي دو دگمه Service   و O   سبز رنگ با هم فشار داده شود حاصل مي شود و سپس قرمز آن را كه maigre+ بود وارد كرده و از دكمه هاي جهت نما استفاده مي كنيم.

در روز بعد ابتدا تلفني را باز كرديم ، تلفن بوق داشت و از آن فهميديم كه برق درست است و سيمي كه از پريز تلفن به تلفن مي رفت را دست زديم و سپس ديديم كه وقتي به جايي زنگ مي زنيم صداي ما را نمي شنوند ولي ما صداي آنها را مي شنويم ، سپس گوشي درست بود دهني خراب بود سپس ديديم از سيم فنري مانندي كه از تلفن به دهني و گوشي مي رفت چهار سيم خارج شده و دو سيم به دهني و دو سيم ديگر به گوشي رفته اند، سپس به دو سر سيم اهم متر وصل كرديم تا ببينيم كه سيم ها قطعي دارند يا خير و ديديم كه ندارند سپس يك دهني ديگر آورديم اگر وقتي در دهني فوت كنيم و از گوشي بشنويم يعني دهني ما درست است. ما دهني ديگري را گذاشتيم و ديديم درست است. موقع آزمايش ديديم كار نمي كند سيم را تكان داديم و كار كرد سپس متوجه شديم يكي از چهار سيمي كه به گوشي و دهني مي رفت زدگي داشت و در نتيجه جريان در محل اتصال سيم ها مي چرخد و صدا را منتقل نمي كند.

 

جهت دانلود كليك كنيد