دانلود گزارش كارآموزي شرح وظايف دفاتر مهندسي

یازار : amir

+0 به يه ن

فصل اول :

شرح وظايف دفاتر مهندسي

دفتر مهندسي چيست؟ به شخص يا اشخاص حقيقي دارنده پروانه اشتغال مهندسي است و امتياز آن قابل واگذاري نيست يا (محل انجام اقدامات مهندسي ساختمان)

مهندس ناظر پايه 1 و 2 و 3 كيست : به منظور تعيين حدود صلاحيت كاردانها و ديپلمهاي فني و معماران تجربي داراي پروانه اشتغال به كار فعاليتهاي فني در ساختمان بر پيچيدگي عوامل و حجم كار ساختمانها به سه گروه 1 و 2 و 3 تقسيم بندي شده اند.

چگونگي تشكيل دفاتر : شركاي دفتر مهندسي ساختمان بايد داراي مشاركت نامه رسمي ثبت شده در دفاتر اسناد رسمي و نظام نامه داخلي براي انجام امور دفتر بوده و به طور مشترك و با دو بين مشترك در اداره امور دفتر و هماهنگي در ارائه تمام خدمات مهندسي طراحي رشته هاي ساختمان كه در مشاركت نامه نيز مفيد مي شود اقدام به تأسيس دفتر نموده و از بين شركاي تمام وقت خود يك نفر را به عنوان مسؤول دفتر معرفي نمايند.

ضرائب هر دفتر : 5 تا 20 درصد حق النظارت به سهميه دفتر تعلق مي گيرد با توجه به كسرت دفاتر مهندسي ضرائب آنها از لحاظ سهميه بندي حق النظارت فرق مي كند.

تعرفه حق الزحمه دفاتر مهندسي و مهندسين ناظر : از آنجايي كه حق الزحمه خدمات مهندسي ساختمان در بخش طراحي و نظارت در چهار رشته (عمران، تأسيسات، مكانيكي و تأسيسات برقي و معماري) به صورت درصدي از هزينه ساخت و ساز ساختمان تعيين مي گردد.

جايگاه نظام مهندسي ساختمان : با توجه به اهميت ساختمان سازي و صرف هزينه هاي زياد جهت احداق ساختمانها و همچنين مصرف منابع ملي از جمله آهن و سيمان در احداث ساختمانها و در صورت تخريب يا خسارت ساختمان در برابر زلزله يا حوادث ديگر ضررهاي هنگفتي به منابع ملي وارد مي شود لذا به تمهيدات دولت اجراي ساختمانها در سطح كشور بايد تحت نظارت ناظري مجاز سازمان نظام مهندسي ساختمان انجام شود.

وظيفه نظام مهندسي : الف) انتخاب اعضاي هيأت مديره ب) استماع گزارش عملكرد ساليانه هيأت مديره و اعلام نظر نسبت به آن ج) بررسي و تصويب ترازنامه سالانه سازمان استان و بودجه پيشنهادي هيأت مديره د) تعيين و تصويب حق وروديه و حق عضويت سالانه اعضاء و ساير منابع درآمد براي سازمان بر اساس پيشنهادات هيأت مديره ح) بررسي و اتخاذ تصميم نسبت به ساير اموري كه طبق قوانين و آيين نامه هاي مربوط به عهدة سازمان استان و در صلاحيت مجمع عمومي مي باشد.

ارتباط دفاتر با نظام مهندسي : دفاتر مهندسي طراحي و طراحان حقوق ساختمان مكلفند اسناد و مدارك فني، نقشه ها و قراردادهاي منعقد با صاحب كاران را به سازمان استان تسليم نمايد و سازمان استان موظف است به نظارت بر حسن انجام خدمات دفاتر مهندسي طراحي ساختمان و طراحان حقوقي ساختمان است. امان اين نظارت از مسئوليت طراحان نمي كاهد.

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي عمليات خاك برداري، اجراي فنداسيون، نصب صفحات زير ستون

یازار : amir

+0 به يه ن

مـقـدمـه

محل كارآموزي در شهر اصفهان بوده و كارگاهي كـه در آنجا مشغول بـه گـذرانـدن دوره ي كـارآمـوزي بـوديم از عمليات خاك برداري از يك خرابه را شامل تا اجراي سقف اول بطول انجاميد.

دستورالعملهاي حفاظتي و ايمني كارگاه هاي ساختماني

اجراي كـارهـاي ساختماني شـامـل مراحـل متعددي است كه ضمن آن افراد با ماشين آلات ساختماني، ابزار و مصالح گوناگون سروكار دارند . اين روابط ويژگي ها امكان وقـوع حوادث را بـراي نيروي انسـاني را افـزايش مي دهـنـد . محـافظت از افراد انساني در قبال حوادث نـاشـي از كـار از اهميت ويژه اي برخوردار اسـت . از اين رو بـايد ابـزار و ماشين آلات بـه طور مستمر مورد بازرسي كامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها اطمينان حاصل شود . در بكار گيري ماشين ها نيز بايد از افراد با تجربه استفاده شود . براي تامين ايمني كارگاه هـاي ساختماني بـايد همه ي كـارهـا بـا دقت و برنامه ريزي دقيق انجام گيرند. در ضمن بايد دقت داشته باشيم و كـه هنگام كار يا تخليه ي مصالح مزاحمتي براي همسايگان و سايرين ايجاد نشود. همچنين از انجام كارهاي پر سر و صدا در شب خودداري شود . در صورتي كه لازم است كاري در شب انجام شود بايد قبلا اجازه ي شهرداري و مقامات مسئول كسب شـود .

فـهـرسـت مـطـالـب

مقدمه

دستورالعمل هاي حفاظتي و ايمني كارگاه ها

آشنايي كلي با مكان كارآموزي

پاك سازي خرابه

گودبرداري

پياده كردن نقشه

بتون مگر

قالب بندي فونداسيون و شمع بندي

آرماتوربندي

علت استفاده و فولاد و ميل گرد در ساختمان ها و پي

نحوه آرماتوربندي

خم كردن آرماتور

بتون ريزي فونداسيون

مخلوط كردن بتون

نحوه درست كردن ستون هاي فلزي با ورق

اتصال ستون ها به فونداسيون

تراز كردن ستون هاي عمودي با ستون هاي افقي

عايق كاري تير ورق ها

ساخت تيرچه طبقات

سقف

كشيدن ديوار بيست و دو سانتي متري

كشيدن تيغه هاي ده سانتي متري

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي در شركت پيمانكاري

یازار : amir

+0 به يه ن

شناخت از مسائل اوليه كارگاه

بطور كلي در هر كارگاه ساختماني بررسي نكاتي چند قبل از شروع هر گونه عمليات لازم و ضروريست و اين بررسي به پيشرفت بعدي كار و در نتيجه پايين آوردن هزينه طرح كمك خواهد كرد .

اصولا بررسي مقدماتي يك كارگاه قبل از هرگونه عمليات اجرائي داراي اهميت زياديست . اين بررسي را مي توان به مراحل مختلف زير تقسيم كرد :

1)    مرحله اول : شناخت پروژه و مسائل مربوط به آن

شناخت پروژه و بررسي مسائل و مشكلات مربوطه با توجه به اطلاعات مقدماتي از جمله مسائل اساسي در شروع يك كارگاه بحساب مي آيد و بدين منظور نكاتي چند كه در ذيل يادآور مي شويم را بايستي مورد توجه قرار داد .

الف) دسترسي ها ـ بررسي و  مشخص نمودن چگونگي دسترسيهاي لازم به كارگاه با توجه به موقعيت خواص زمين مورد نظر و امكانات دسترسيهاي مربوطه و خيابانهاي اطراف ، راههاي وصولي به كارگاه ، امكان استفاده از راههاي موجود و ايجاد راههاي جديد موقتي در صورت لزوم .

ب)‌بررسي موقعيت طبيعي و جغرافيايي و واقليمي .

بررسي فصول و زمانهاي كار ، در نظر گرفتن مدت زمان يخبندان ، باراني ، طوفاني و همچنين روزهاي بسيارگرم ، معتدل ، بررسي عوارض طبيعي زمين از قبيل كوه ، تپه ، سنگ ،‌باتلاق و مرداب و نظاير آن و بررسي چگونگي برخورد با موارد و مسائل مذكور . ج) بررسي طرق مختلف تداركات مصالح نياز كارگاه اين مرحله مي بايستي با توجه به نوع ساختمان و نيازهاي آن از نظر مصالح ، از قبيل شن و ماسه ، سيمان ، آب ، چوب، تخته داربست ، ميخ ، سيم ، آجر ، آهن ، ميلگرد و غيره بررسي شود . ضمنا بررسي چگونگي تامين برق كارگاه و احيانا مولد برق و همچنين تامين آب مورد نياز و منابع ذخيره آب ، پيش بيني و  تدارك انبارهاي لازم براي مصالح مختلف ، احداث ساختمان براي دفتر كارگاه و  محلهاي استراحت افراد كارگاه .

2)    مرحله دوم : تدوين برنامه اجرايي و تداركاتي كارگاه

با توجه به مطالعات و بررسيهاي انجام شده در مرحله اول و با در نظر گرفتن امكانات اجرايي ، مدت زمان اجراء پروژه و مشكلات و مسائل مربوطه به آن مي بايستي برنامه دقيق ـ كامل و منظمي تهيه گردد .

و در اين برنامه جزئيات تحوه اجراء كار و مراحل مختلف زمانبندي آن چگونگي تداركات كارگاه ، ميزان ذخيره سازي و انبارهاي مورد نياز جهت انواع مصالح و كالاهاي برآورده شده و تجهيزات و لوازمات ضروري كارگاه مي بايستي در نظر گرفته شود .

3) مرحله سوم : آماده سازي محل كار

پس از تدوين برنامه اجرايي و تداركاتي كارگاه ، جهت شروع اجراي پروژه و  قبل از اجراي هرگونه عمليات مي بايستي محل كارگاه با توجه به نيازها آماده سازي شود.

پس از بررسي هاي لازم در مورد محلي كه براي اجرا پروژه با توجه به موقعيت خاص آن در نظر گرفته شده است بايستي عوارض آن جهت راه اندازي و نصب و بهره برداري از تجهيزات و انبارها و ساختمان هاي مورد نياز برطرف گردد و در اين رابطه چنانچه محوطه داراي گياهان و خاك و خاشاك و پستي و بلندي و نظاير آن باشد كه امكان تحركهاي لازم جهت جابه جايي را سلب نموده و يا موجب نارسائيهاي ديگري از اين قبيل گردد را برطرف نمود .

در شروع ميبايستي محل مورد نظر بوسيله ماشين آلات لازم از قبيل بولدوزر و گريدر تسطيح و پاكسازي و آماده گردد . و در بعضي مواقع با در نظر گرفتن طرح پروژه و با توجه به مطالعات مقدماتي انجام شده توسط مشاور محوطه كارگاه ميبايستي با مصالح سنگي مناسب خاكريز شود . و در مواردي نيز در صورتيكه محل پروژه در دامنه كوهها و تپه ها قرار داشته باشد مي بايستي خاكبرداري و خاك ريزي هاي لازم نيز انجام شود .

در تمامي موارد فوق بررسي و ومطالعه دقيق موقعيت محل كارگاه و وموقعيت محل احداث پروژه ضروريست و بايستي سعي شود كه در انتخاب محل و استقرار تجهيزات مختلف كارگاه بهترين موقعيت تعيين گردد تا پس از شروع راه اندازي كارگاه اختلالي در روند عادي كارگاه ايجاد نگردد و از طرفي نيز دسترسي به نقاط مختلف كارگاه را امكانپذير نمايد .

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي احداث ساختمان به همراه تصاوير

یازار : amir

+0 به يه ن

مقدمه:

دانشجويان رشته عمران درطول دوره ي تحصيلي بامباحث تئوري آشنا مي شوند وتا حدودي با مسائل مختلف ساختمان سازي آشنا ميشوند ولي باز نياز به كسب تجربه دارند وكسب اين تجربه ميسرنيست مگر انكه دانشجويان درسر كارمطالبي راكه در كتابها خوانده اند لمس كرده  وبا چشم خود طريقه انجام كارها راببينند وبه همين دليل واحدي رابه  همين امر اختصاص داده اند كه اين واحدجزو مهمترين واحدهاي اين دوره مي باشد.

فصل اول
بررسي بخشهاي مرتبط بابخش علمي كارآموزي:

اولين نيازطبيعي انسان غذا مي باشد زيرا انسان بدون خوراك قادربه ادامه  حيات نيست .دومين نيازانسان مسكن مي باشد ومكاني كه در ان زندگي ميكند وفرزندانش را بزگ ميكند ودر ان به زندگي ادامه مي دهد.

فهرست مطالب

عنوان……. صفحه

مقدمه: 1

فصل اول. 2

بررسي بخشهاي مرتبط بابخش علمي كارآموزي: 2

بررسي آموخته ها وپيشنهادات: 2

فصل دوم 3

تخريب: 3

رعايت اصول ايمني در تخريب: 3

فصل سوم 5

تجهيز كارگاه: 5

انباركردن سيمان: 5

پياده كردن نقشه: 6

پي كني  : 8

كرسي چيني: 9

نحوه كرسي چيني يا ساخت پي سنگي: 9

فصل چهارم 11

قالب بندي: 11

انواع قالب از لحاظ جنس: 12

قالب چوبي: 12

مهمترين دلايل استفاده از قالب چوبي عبارتند از: 12

فصل پنجم. 13

آرماتوربندي: 13

هدف از بكار بردن فولاد در قطعات بتني: 13

انواع ارماتور استفاده شده در شناژ عبارتند از ارماتور طولي و عرضي. 14

بستن ميلگردها به يكديگر: 14

برش ميلگردها: 16

آچارخم كن ميلگرد يا آچار F: 17

نحوه ساخت شناژهاي افقي وعمودي: 17

قالب بندي شناژهاي افقي وعمودي: 18

فاصله نگهدار يا لقمه: 19

قلاب انتهاي ميلگرد واندازه استاندارد آن: 20

فصل ششم. 21

بتن سازي: 21

حمل بتن: 21

نسبتهاي اختلاط: 22

بتن ريزي: 23

بتن ريزي در هواي گرم: 25

بعضي از مسائلي كه ممكن است در بتن تازه بوجود ايد: 26

مشخصات نامطلوب بتن اب انداخته : 26

تراكم بتن تازه: 28

نگه داري از بتن : 28

هم سطح كردن كف اتاقها با شناژ افقي: 29

قالب بندي شناژ هاي عمودي: 30

ديوار چيني: 31

نحوه پر كردن شناژ هاي عمودي: 32

هم سطح كردن ديوار: 32

قالب بندي سقف : 33

سقف تيرچه بلوك : 34

حمل و نقل وانبار كردن تيرچه ها : 35

بلوك: 36

ميلگرد هاي ممان منفي: 36

كلاف عرضي(شناژ مخفي): 37

بتون ريزي سقف: 38

افت بتن (انقباض) : 39

عوامل موثر درافت : 40

راههاي مقابله با افت : 41

خزش يا وارفتگي : 42

راههاي مقابله با خزش : 42

خستگي در بتن : 43

شمشه گيري: 44

كف سازي: 45

سفيد كاري يا كف مال گچ: 45

كشته كشي يا نازك كاري: 46

 

جهت دانلود كليك كنيد



دانلود گزارش كارآموزي شركت سهامي كناف

یازار : amir

+0 به يه ن

مقدمـه :

كناف جديدترين سيستم در تزئينات داخلي ساختمان است كه به علت مزاياي فراوان آن از جمله ضد زلزله بودن، مقاوم در برابر آتش ،رطوبت  (عايق حرارتي و صدا) در بهينه سازي ساختمان كاربرد فراوان دارد.

كناف ، يك شركت سهامي است كه براي اولين بار در آلمان وجود داشته و در سال 1358 وارد ايران شده است. هم  اكنون شركتي با عنوان كناف در ايران در تهران وجود دارد كه  با 17 سهم ايران است و 73 سهم از آلمان است و شعبات آن در سرتاسر ايران وجود دارد كه يكي از شعبات آن در مشهد است كه آن شعبه ما هستيم .

فهـرست مطالب
صفحه    عنــــوان
1    مقدمه
2    هدف
3    توصيف پروژه
4    توجيه پروژه
5    بيمه و دريافت مجوز
6    محل تاسيس و شرايط ساختمان
7    برآورد نيروي انساني و حقوق و دستمزد
8    برآورد تجهيزات و برآورد قيمت
9    محاسبات مالي
10    برآورد ساير اقلام مورد نياز شركت
11    برآورد استهلاك
12    جدول هزينه ها
13    نحوه جذب سرمايه
14    برنامه خلاق تبليغات
15    زمانبندي پروژه
گزارش بازديد
كروكي
چارت سازماني

 

جهت دانلود كليك كنيد